Mammagris!

Idag har Tindra varit en riktig mammagris hela dagen! Vet inte riktigt vad det är med henne, hon kanske håller på att bli sjuk? För nu har hon ju även ätit ganska bra med mat dom senaste dagarna nu och det brukar vara ett tecken på sjukdom. Men imorse låg hon och jag på soffan och mös i säkert en timme utan att flytta på oss medan vi kollade på playhouse disney och det hör inte till vanligheten att hon gör så. Nu på eftermiddagen var nog det mest häpnadsväckande. Hon är VERKLIGEN pappas flicka egentligen. Hon satt i Jespers knä och mös men så fot jag kom och satte mig i soffan kom hon till mig istället och skulle sitta och mysa med mig. Även efter att Jesper åkt till jobbet så satt hon fortfarande kvar och mös med mig i soffan. Gullunge alltså! Men såhär mammig har hon nog aldrig nånsin varit! Visst njuter jag för fulla muggar, blev bara lite chockad, hehe.

Sen har vi lilla Molly då som har varit lite krasslig ett par dagar nu, och är fortfarande. Hon blir hela 4 månader idag! Det är helt sjukt vad tiden har gått fort. Aldrig att jag kände att tiden gick såhär fort med Tindra när hon var bebis! När hon var 2 månader tyckte jag att hon var superstor och att jag haft henne hela mitt liv. Men Molly känns fortfarande pluttig, hehe. Som att det var igår vi kom hem från BB liksom. Men pluttig är det minsta hon är! Hon är min lilla knubbsäl som bara får rundare och rundare goa kinder. På fredag är det dags för bvc igen också. Då ska vi få se hur mycket hon väger nu. Ska även ta med mig Tindra och väga och mäta henne. Det, om nått, kommer bli spännande! Har inte vägt henne på snart ett halvår, hehe.

Nää, nu ska jag glo på lite tv. Föresten kan ni ju alltid kika in i träningsbloggen, den är uppdaterad!

Kommentarer
Postat av: Kadri

Ibland kommer de in i såna perioder var man måste sitta med de o bära runt de hela tiden. man får inte ens gå o kissa utan de

2010-05-04 @ 19:22:26
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: mamma

Det låter hur mysigt som helst, passa på för snart är dom tonåring och då är mamma och pappa bara töntiga när man vill krama dom. Ok inte nu du kanske men dina systrar, tack för att du ställde upp för Alex i går, jag pratade med hon jag med så det ska nog gå bra. Ge flickerna en bamse kram från mormor

2010-05-05 @ 09:25:33
Postat av: Linda

Hej!

Visst är det härligt när de är sånna :)

Wilmer är också så nu, fast lite för mammig det är jag som gäller hela tiden, iblan blir det lite jobbigt, hämskt att säga så men....har en som sitter fast på utsidan och en som bufflar på insidan...ja, du vet nog säkert ha,ha.

Vad skönt att Tindra äter bättre. Att det kan vara sån skillnad från barn till barn ( för viss var det så att Molly äter superbra?)



Hoppas att ni får en fortsatt mysig vecka :)



Kram.

2010-05-05 @ 15:40:39
URL: http://flingan79.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0