Sådär ja!

Det var färre bilder än jag trodde. Har ju redan lagt upp alla bilder från leklandet, hehe. Men nu kom jag på vad jag skulle berätta för er. Intresseklubben antecknar.. Jag ska bli brunett igen. Jag trivs bra i blondt hår MEN jag kommer aldrig orka färga utväxten varannan vecka. INTE snyggt. Såhär ser min utväxt ut..


 Så bara att konstatera att håret har växt 2 cm på mindre än en månad gör mig inte speciellt sugen på att fortsätta hålla på.. Okej om det hade räckt med att färga håret en gång i månaden eller mindre, fine.. Men det värsta jag vet är fula utväxter och såhär tänker inte jag se ut i håret länge.. Så nu har jag köpt en ljusbrun färg som jag kommer sätta i imorrn. Ni får väl se resultatet på detta sen. Behöver dock klippa mig också men skulle inte våga sätta mig i någon frisörstol och se ut såhär utan att färga det så det får bli en senare historia.

Dock så lekte jag frisör igår. Tinda hade fått en hockeyfriss igen så nu har jag klippt henne. Blev en liknande frisyr denna gången bara för att få håret lite jämt. Fick även klippa luggen då den hängde ner i ögonen på henne. Och jag kommer fortsätta leka frisör på henne tills hon blir såpass stor att hon sitter lugnt och stilla i stolen. För jag betalar inte flera hundra för att gå till en frisör och få ett lika dåligt resultat som jag kan fixa bättre hemma. Hur som hellst så ser hon ut såhär nu.


Dock lite dålig och missvisande bild men ni ser att hon har kortare hår nu i alla fall.

Innan jag klippte henne igår så var hon en riktig trollunge i håret. Hon satt och käkade i sin stol och jag har ingen aning om vad hon gjort med håret men jag var ju givetvis tvungen att ta fram kameran, hehe. Se själva..



Nåja, nu ska jag snart börja göra mig iordning för att åka ut en sväng..eller jaa..en bra sväng, haha! Kommer väl hem inatt nån gång! Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Malin - Foto & WebbDesign

SV: Okej :) Tack för tipset! ;)

2010-05-15 @ 21:25:06
URL: http://bymalin.webblogg.se/
Postat av: mamma

Hej gumman!

Ja nog såg Tindra ut som en riktigt busig trollunge innan du klippte henne men hon vart ju fin, och nu är jag riktigt nyfiken.. VA gjorde du i går kväll(natt)?? Ja ja det kommer väll på bloggen. Föresten så bakade jag kola bakelser i går och vill bara tipsa dej att när du gör dom fyll inte formarna för mycket med deg, det gjorde jag med påföljd att jag fick knapt på någon kola och det är ju den som gör dom goda och det blir ganska många, jag använde dom små bullformarna som finns och det funkade perfekt. Jag ska i allafall visa din blogg för gammelmormor i dag, hon ska komma hit en sväng, så om du hinner och kan så kan du väll skriva ett hej till henne då tror jag hon skulle bli glad.Nä nu ska jag ut i värmen det var 19 grader varmt när jag klev upp kl.7.00 vi har haft riktigt sommar väder dom senaste dagarna. Ha det så bra och kram på er//Mamma

2010-05-16 @ 09:27:25
Postat av: Sophia

Ser fram emot bilderna ifrån gårdagen =)

2010-05-16 @ 12:18:12
URL: http://sophian.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0