Doftar ljuvligt!

Maten doftar helt ljuvligt just nu. Hungern biter i magen även om jag vet att maten inte är klar än på minst en halvtimme! Det blir ugnsstekt kyckling på grönsaksbädd och till detta blir det pommes (det enda vi hade hemma och Jesper är inte mycket för ris). Ska bli underbart gott! Och såklart har jag gjort marinaden till kycklingen själv. Grönsakerna fick dock frysdisken stå för, det är wokgrönsakerna som heter "sommargrönsaker". Men det spelar la ingen roll eller? Grönsaker som grönsaker, dom är ju bara frysta från början! Till marinaden använde jag rapsolja (ska nog börja använda olivolja, det är nyttigare har jag hört..stämmer det?), grillkrydda, lökpulver och lite curry, sweet chilisås och en skvätt japansk soja. Ska hur som hellst bli riktigt smarrigt! Nu saknas egentligen bara min egna goda vitlökssås, men jag hade inga grejer hemma till den förutom just vitlöken då, haha!

Nu måste jag greja lite mer men jag återkommer senare. Kommer nog en uppdatering om mina barn med lite bilder från förr!

Kommentarer
Postat av: Lina

Rapsolja och olivolja är lika nyttiga, det enda som skiljer dom åt är smaken, då rapsoljan är mer neutral



Men det låter kanongott iaf! Till och med så att jag bli hungrig :S

2010-10-19 @ 19:15:35
URL: http://chamallow.se
Postat av: Sofia

Just aerobixmix är en blandning av vanlig aerobics, som är lite "dansaktigt" och sen små styrkeövningar med hantlar och kroppen, så man får lite av varje i ett, vilket jag tyckte var bra. Jag är hyfsat koordinerad och kunde hänga med ganska bra fast det var första gången och även om man har lite svårt med koordinationen så kommer man säkerligen in i det om man går mer än en gång. Dessutom är det kul och när man tränar i grupp så pressar man sig ju lite mer eftersom man inte vill stanna och vila mitt i bland alla andra! =)



Så det kan jag absolut rekommendera dig. Och överhuvudtaget att prova en massa olika gruppträningar och se vad som passar dig, för det är tusen gånger roligare och mer effektivt att träna i grupp än att göra det själv, tycker jag iaf.

2010-10-19 @ 19:17:33
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0