Molly 9 månader!

Jaa, tiden går snabbt. Snabbare än man kan föreställa sig själv. Idag har Molly varit lika länge utanför magen som hon var inne. 9 månader har hon funnits med oss, i våran vardag. Det är svårt att föreställa sig. Hon utvecklas snabbt och väl. Vi behöver inte ens gå på kontroller varje månad för att hon utvecklas så bra. Igår lärde hon sig nått nytt. Hon lärde sig att sätta sig själv upp, mitt på golvet. Det har aldrig hänt förut. Hon har gjort det i sängen tidigare men aldrig på golvet. Hennes tänder har varit på G ett tag, men dom verkar aldrig få bryta igenom. Hon har väl ett segt tandkött kanske, hehe. Hon är envis som synden (undrar jag vart hon kan ha fått det ifrån, hrm) och för det mesta på ett strålande humör!

Hon kryper och hon ålar, försöker ställa sig upp här och var. Hon går om man håller henne i händerna men för det mesta vill hon stå och hoppa. Frågar man henne vart lampan är så tittar hon upp i taket, blir glad, klappar händerna och visar att hon är duktig. Frågar vi om hon kan klappa händerna så klappar hon stolt och glatt! Hon visar tydligt när hon är nöjd och mindre nöjd, när hon är hungrig eller trött. Hon har lärt sig att gilla vagnen, som inte alls var någon höjdare för ett tag sen. Hon har dock fortfarande svårt för att somna i vagnen, för mycket att titta på, för hon ska minsann vara med där det händer!

En annan sak som jag tycker är lite komisk är att hon är ett litet matvrak! Hon äter ALLT (fisk är dock ingen jättehöjdare än så länge) och lite till. Spelar ingen roll om det är bitar i det eller ren puré. Hon är otroligt lätt att ge mat! Där är nog den största skillnaden mellan henne och Tindra. Tindra är ju fortfarande svår med maten. Men det känns ändå skönt att slippa ha 2 ungar att bråka med om maten, det räcker gott och väl med en.

Men nu har inte jag tid att skriva mycket mer om Molly. För nu ska Tindra kläs på och gå till dagis, SOM hon tjatar! Själv ska jag och Molly ner till stan. Det är marknad och sen ska vi även till öppna förskolan. Så idag har jag och Molly en egen mor och dotterdag..tillsammans med en kompis och hennes dotter då, hehe. Så ni får ha en trevlig dag allesammans! Kram och hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0