Kiss och bvc!

Vid 22 gick jag in till Tindra för att hon skulle få kissa. Då hade hon precis vaknat och kissat lite i sängen. Det var inte mycket men tillräckligt för att byta i den. Medan jag bytte satte hon sig på pottan och "kissade färdigt" eller hur jag ska uttrycka det. Sen när Jesper kom hem så satte han henne att kissa, men då ville hon inte hörde jag. Det resulterade i att hon vaknade halv 5 och hade kissat. Då fick hon komma och ligga i våran säng men där somnade hon ju såklart inte om.. Så vi har i princip varit vaken sen halv fem, GÄSP!

Sen har även Molly vaknat två gånger inatt så det känns som att jag inte har sovit en blund även om jag vet att jag har det liksom.. Även om det inte är många timmar. Men vi ska ta och handla hem lite mjölk och sånt till ikväll så då blir kvällsmaten mackor, yoghurt och oboy kanske. Eftersom hon älskar sin välling så mycket tror jag nog att det är dags att börja ta bort den, i alla fall kvällstid. För den gör ju att hon kissar mer på nätterna. Det är hon själv som valt att inte ha blöja på sig och då är det mitt jobb att se till att underlätta jobbet för henne helt enkelt!

Klockan 13.00 är det dags för bvc också. Mollys tur! Undra hur mycket min lilla dunderklump väger idag, hehe. Ska bli intressant. Det känns som att hon har växt MASSOR även om det kanske bara är 1 cm eller så. Men jag uppdaterar om detta senare.

Igår beställde jag även en ny kameraväska för lite födelsedagspengar. Skönt! Så slipper man dra med sig den stora ryggsäcken överallt. I denna väskan ryms i alla fall kamera+objektiv, ett extra objektiv och en blixt (och självklart lite småkrafs som hör till). Eventuellt två objektiv om jag lämnar blixten hemma. Kommer förmodlingen ha kvar ryggsäcken också bara för att ha någonstans att förvara objektiv och tillbehör som jag inte ska ha med mig liksom. Men jag har inte bestämt mig än. Eventuellt fixar jag nått skydd till dom och fixar mig en hylla att förvara dom i för då kan jag sälja ryggsäcken och få in ännu mera extrapengar att lägga på min nya leksak som jag sparar till, hihi! Men vi får se som sagt.

Oj, vad långt detta blev då! Jag kom även på att jag ska försöka få tag på min mormor idag igen, hon svarade inte när jag försökte ringa igår. Tänkte kolla om deras lägenhet i stan är uthyrd, annars kanske vi kan låna den och sova där under våran Piteå-vistelse! Frågan är bara om någon kanske har en resesäng att låna ut som Molly kan sova i? Och en luftmadrass till Tindra? Eller en vanlig skumgummimadrass? För lägenheten är ju liten men vi lär ju bara sova där ändå.. Har ni något av dessa så att vi slipper ta med oss våran resesäng? Hör gärna av er!

Nu får jag sluta skriva tror jag. Blir ju en hel roman detta..
Ha en trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Bästa sättet för att dom ska hålla sig torra är nog att låta ddom pinka riktigt ordentligt och påminna ´dom att så fort som känner dom är pinknödig att dom ska gå och pinka. Hampus blev helt torr på sådant sätt nattetid.



Sen är det jui självklart bra att man får dom upp till toan under natten med så det säger jag inte något i mot.

2010-09-21 @ 10:04:28
URL: http://mamsyjess.blogg.se/
Postat av: Moster Nina

Lägenheten är uthyrd ännu.

2010-09-21 @ 14:53:13
Postat av: Helen

Hej



Jag har en resesäng som ni kan låna ...



Bara höra av er om ni vill låna ..

2010-09-21 @ 16:53:13
Postat av: Nina

å det skulle ja med vilja ha! kameraväska! ja har ingen!!! skandal!

2010-09-21 @ 21:07:26
URL: http://deliciously.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0