Bra och dåliga nyheter!

Vi börjar med dom "bra-iga" nyheterna tycker jag, bara för att lätta upp stämningen! Jag ska på anställningsintervju imorn! Det ringde en tjej från ett företag som håller på med hälsoprodukter, tidigare idag, och hon sa att hon hade fått mina uppgifter av arbetsförmedlingen (ja, ni läste rätt!!). Hon ville gärna träffa mig och disskutera igenom vad företaget sysslar med och att dom nu expanderar kraftigt så att dom söker mer personal. Tjohoo för mig! Så jag hoppas att det låter bra och att jag kanske har ett jobb från och med imorgon. Det hade varit himla skönt alltså. En sten skulle lätta från hjärtat!

Nu till dom dåliga nyheterna. Tindra fick ett bakslag av magsjukan. Inget litet bakslag heller. Hon kräktes ner hela hallen (påväg till toaletten) och även över våran dammsugare som någon dumjävel (läs: jag!) ställt där. Så våran dammsugare har förmodligen gått i graven. Tror inte att jag vågar sätta kontakten i vägguttaget för den lär väl explodera med tanke på all kräks som kom in i filtret. Det tog sig säkert in i motorn och sånt med.. Så det blir till att köpa en ny och då lär vi förmodligen köpa en "vattendammsugare" istället. En sån utan filter med vatten istället.

Så nu har jag precis varit och handlat. Köpte majsvälling, blåbärssoppa och dextrosol. Ska tydligen vara bra. Och majsvällingen är ju definitivt bättre än fullkornsvälling när det gäller magsjuka. Fullkorn sätter ju fart på magen ännu mer! Åååh! Kan det inte bara ta slut nu?!

Så den sista dåliga nyheten är att jag inte kommer kunna sitta och greja med bilder ikväll. För Tindra sover ju i vårat sovrum även inatt. Men jag hoppas att ni inte dör av uttråkning.. Men ni får bilder imorn, jag lovar! Får väl sätta mig där när Molly vilar eller nått..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0