Molly börjar bli stor!

Lugna gatan här ikväll. Ni som hunnit läsa inlägget under har ju sett att Tindra åkte med sin farsa i lastbilen ikväll. Det var spännande serni! Hon har även hjälpt han att lasta tomgods. Hon blev överlycklig när vi frågade henne om hon ville åka med, och imorn är det ju inget dagis ändå så varför inte? Så nu är hon påväg ner till Halmstad för första gången i sitt liv!

Men nu var det inte Tindra jag skulle prata om, utan Molly! Vi var ju på bvc idag för vägning och mätning. Nu väger Molly 9980 gram och är 79cm lång! Om ni vill ha en liten jämförelse så vägde Tindra 9450 gram och var 77cm lång i samma ålder. Så Molly väger fortfarande ca. 0,5kg mer och är 2cm längre än Tindra, hehe. Hon kommer bli en lång tjej! Nästa besök är inte fören i Augusti, då med läkarbesök och vaccination. Ett försenat 18-månaders-besök blir det.

Jag har suttit och kollat på lite jackor på tradera åt ungarna. Jag orkar inte köpa nya för den korta tid dom egentligen används. Men hittade en som verkade vara i bra skick. Visserligen var den vit, men jag tyckte den var så snygg! Och när man ändå köper begagnat spelar det ju inte så himla stor roll om den skulle bli förstörd. Så resonerar jag i alla fall. Jag vann den för 50 spänn! Blir 98kr med frakt, helt överkomligt enligt mig. Såhär ser den ut:



Snygg, eller hur?! En vindanorakk. Dock kommer den bli väldigt stor på Molly då den var i storlek 92/98, men då kanske hon kan ha den i höst med.. Ja, det blir nog bra hur som helst. Nu sitter jag även och väntar på att en auktion på en jacka till Tindra ska gå ut. Det är en vindfleece som jag hoppas på!

Kan även passa på att säga att ni inte behöver vänta på bilder på Malin idag. Jag klantade till mig rejält och det blev inga bilder alls! Hundarna hade dock roligt i skogen och Troja fick bada, det var dock inte jättepoppis och hon gjorde inte om det, men Thea, hon badade hon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0