Slå ett slag för ett shampo!

Ja detta är ju ganska långt ifrån en såndäringa modeblogg eller fashonista. Men jag måste få slå ett slag för ett nytt shampo som jag har köpt. Ja även balsam då.. Och det är detta shampot/balsamet jag pratar om:


Syoss repair therapy köpte jag för att testa i mitt skadade hår. Mitt hår blev skadat i våras när jag blekte det, kanske lite för många blekningar. Och jag har sedan dess testat både det ena och det andra, bland annat schwartzkopft gliss och det var nog den sämsta skiten jag testat! Håret blev flottigt redan innan det hann torka! Har även testat hårinpackningar (ska dock testa denna hårinpackningen med) men inget har hjälpt! Detta var det bästa jag har köpt och jag kommer fortsätta köpa det! Nu har jag inga problem med att dra en borste genom håret och det känns rent i ett par dagar. Så tummen upp för detta!

Ska jag ge er ett tips också? Angående hårinpackning? Många tror att man ska sätta i en hårinpackning EFTER man har tvättat håret - detta är en myt. Eller att man inte behöver använda balsam efter att man haft i en hårinpackning - detta är också en myt. Man ska först shamponera håret, sen lägga i en hårinpackning och låta den verka en stund (till exempel medan man rakar benen eller nått) och sen ska man avsluta med balsam! Varför? Jo, av den enkla anledningen att inpackningen öppnar upp håret och reparerar det men stänger det inte - det sköter balsamet. Därför är det viktigt att man använder balsam efter en inpackning för annars gör ju inte inpackningen någon nytta! För då kommer det in en massa skadliga saker i håret som kanske till och med skadar det ännu mer. Så då vet ni det också! Jag fick lära mig det av min frisör.

Nu var det färdigtipsat för idag. Vad har vi gjort idag då? Jaa, vi har städat litegranna och sen fick vi främmande av Nixuz och Julia. Då blev det lite fika och Molly fick jättefina kläder i present eftersom hon fyllt år. Vi kollade även på en rätt bra film som gick på tv1000, kommer inte ihåg vad den hette nu bara. Sen behövde Julia ut till torp för att köpa en grej till bilen så vi åkte med och käkade mat och försökte gå där en svän. Men jag fick så SJUKT ont i magen att jag knappt kunde andas. Så vi åkte hem och jag lade mig på soffan en stund. Då försvann det faktiskt. Vette sjutton vad det var faktiskt.. Så nu har jag och Troja precis kommit hem från en timmes promenad. Det var härligt det med. Men det blåste och regnade dessvärre.

Imorn har vi fullt upp, eller kanske inte. Men Tindra ska äntligen få komma tillbaka till sitt dagis efter julledigheten och Molly ska till bvc på 1-års kontroll. Så jag tänkte faktiskt ta en LÅNG promenad med Troja medan Tindra är på dagis. Sen gå ner lagom till att Molly ska vara på bvc så får Jesper möta mig där så kan Troja vänta i bilen medan vi är där. Det tar ju inte långa stunden. Sen ska Tindra hämtas och hem och vila en stund. Sen måste vi handla, vi har näst intill tomt i kyl och frys. Vet dock inte riktigt vad vi ska äta. Aja, det löser sig. Men nu har jag skrivit en hel roman så nu lägger jag ner. Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!

Förlåt att jag inte hört av mej på ett tag men det är lite tomt i både telefonen och plånboken, men ska fylla den så fort jag kan. Jag ser att ni har lite blid väder där nere och det kan man säga är hos oss med, inte plus nu men bara ca:5- och det är ju härligt. Ja som du vet så fick jag ju lägenheten ja inte 3:an nu direkt då den ska total renoveras men jag fick ju den andra tillsvidare. Så nu måste den ju bara möbleras, jag har ju inte så mycket kvar, va nu det kan bero på?? (ha ha ha) du vet va jag menar. Men det ska bli SÅÅÅÅÅ SKÖNTTT!!!

Längtar efter er och hoppas att vi ses snart, ska önska mej pengar till biljetter ner till er när jag fyller år. Då kommer jag ju en bit på väg och resten står jag ju för själv. Nåja pussa flickorna från mormor och många kramar till er alla// mammma

2011-01-09 @ 20:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0