Gårdagens träning

Ja, jag glömde ju skriva om den så den får ett eget inlägg.

När vi var på gymintroduktionen så fick vi ju tips på vilka maskiner man använder för vilka muskelgrupper. Ett helt pass för hela kroppen helt enkelt. Så igår började jag med 10 minuter uppvärmning på crosstrainern, det kändes att man är förkyld! Sen gick jag över till maskinerna. Däremot den ryggmaskinen hon visade oss, för att träna ländryggen, den var INTE skön och gjorde nog inte någon nytta för mig då jag bara fick ont. Men dom har ju en sån bänk där man kan göra egna "lyft" så jag körde där istället, mycket skönare! Och sen när man börjar få upp styrkan i ryggen igen då kan man ju hålla i vikter när man lyfter. När jag hade kört alla maskiner så hade det redan gått en timme av träningen. Så då ställde jag mig på löpbandet och körde enligt "viktminskningsprogrammet". Hade rätt hög fart så att jag powerwalkade när det var lite planare och sprang när det gick uppför. Det var i alla fall grymt skönt! Var på löpbandet i 20 minuter och sen gav jag upp. Då kände jag mig lagom mör. Efter träningen avslutade jag mitt gympass i vattenmassagen. Jag lade mig dock lite fel så tyckte inte alls det var så skönt, men till slut lyckades jag komma rätt och då var det rätt skapligt att ligga där. Så jag får nog ge det en ny chans kanske. 

Men en sak är säker, jag är glad att vi valde sportlife som gym! Dom har grymt fräscha lokaler, fräscha maskiner och trevlig personal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0