Roliga saker Tindra sagt!

Tindra har börjat komma på så roliga saker så man får sig ett gott skratt varje dag! Nya meningar och man fattar verkligen inte vart hon får det ifrån!

Nyligen började hon med något nytt. Hon kan gå runt och säga:
"Det luktar skiiit!! Usch! Blä! Det luktar skiiit!"
Då förstår man direkt att Molly förmodligen har bajsat, haha!

Sen har hon ju även kläckt denna kommentaren:
"Jag måste torka musen och ompan!"
Efter att jag frågade vart hon skulle med våtservetterna.

När jag och Krewer skulle..någonstans.. Så ropar Tindra från vardagsrummet:
"Hej då Malingull!"

Igår kom hon in i sovrummet, när vi skulle väcka Jesper, med en skumgummileksak som man ska "skjuta" iväg med luft. Då säger hon:
"En snopp!"

Och när jag satte mig på deras röda gunga från ikea så säger Tindra:
"Mamma, du inte sitta på den, du ha stooj ompa!" (Du har stor rumpa, för er som kanske inte förstod)
Jahapp, tack för den då!

Och nu när vi har börjat träna brukar Jesper säga till Tindra att han ska åka och träna bort den stora magen. Detta snappade Tindra upp ganska snabbt, för när jag sade åt henne att JAG skulle åka och träna så kläcker hon ur sig:
"Du täna bott ompan!"
Jaa, hon menar nog verkligen att jag har en stor rumpa. Det är verkligen dags för förändring då va?

Nu tänker jag avsluta med att säga att Tindra har äntligen lärt sig att säga sitt namn mer rätt. Tidigare har hon ju sagt "Ninna" men nu säger hon faktiskt "Tindja" hehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0