Vad har jag lärt mig idag?

Kanske skulle skapa en egen kategori om detta? Haha! För just nu känns det verkligen som att jag lär mig något nytt varje dag! Idag lärde jag mig nämligen att jag, som arbetssökande och står till arbetsmarknadens förfogande, har rätt att ha barnen på dagis 25 timmar i veckan! Alltså har vi rätt att ha dom där mån-fre 9-14 OM vi vill. Så just nu sitter jag och suger på den karamellen lite. Funderar faktiskt på att ha dom där i alla fall måndag till torsdag 9-14. Och sen får dom långhelg. Tindra skulle ju älska det i alla fall. Och jag tror att Molly hade mått bra av att vara ifrån mamma lite, hehe. Men vi ska i alla fall suga på den karamellen lite, över helgen, så får vi se sen. Ungarna mår ju bara bra av att få träffa och leka med jämnåriga.

Sen börjar jag fundera på om Tindra fått tillbaka sin uvi. Hon har börjat klaga på ont i magen titt som tätt och hon kissar OFTA! Alltså nu snackar vi en gång i halvtimmen! Plus att hon ibland pekar och säger att hon har ont i snippan. Fast ska jag använda hennes egna ord så har hon ont i musen. Så jag har ringt bvc och ska se om jag kan få lämna ett urinprov på Tindra. Då kan vi ju i alla fall utesluta det om det inte är det. För nu har hon börjat om att kissa ner sig på dagis med.. Aja, vi får se när dom ringer upp!

Nu ska jag gå och busa med barnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0